سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز را در مورد پکیج بدانید!!!

تعریف کلی پکیج

 

پکیج یکی از پر استفاده ترین و بهترین جایگزین برای موتور خانه های سنتی میباشد که به دلیل راندمان بالا استفاده از موتور خانه ها کاهش یافته است.پکیج مجموعه ای قطعات میباشد که با توجه به کارایی و متراژ در ظرفیت های متفاوت میباشد از جمله مهم ترین مزیت پکیج ها در نوع سوخت مصرفی آنها میباشد به اینگونه که در مکان هایی که دسترسی به سوخت های فسیلی وجود ندارد استفاده از پکیج برقی بهترین گزینه میباشد اما اگر محیط با متراژ بالایی باشد استفاده از پکیج برقی کارآمد نخواهد بود به طول کلی پکیج به صورت برقی (دیواری و زمینی) ، دوگانه سوز ، سه گانه سوز ، استخری و مرغداری ، گازی میباشد که هر کدام برای محیطی کارایی خاصی دارد.

پکیج برقی

پکیج برقی به صورت دیواری و برقی توسط شرکت های مختلف تولید و ساخته میشود این گونه از پکیج ها برای محیط های بیرون از شهر یا مکان هایی که دسترسی به گاز و گازوئیل وجود ندارند بهترین گزینه میباشد. نصب و راه اندازی این مدل از پکیج ها نیاز به لوله کشی گاز ندارد و چون احراقی در داخل پکیج انجام نمیشود نیازی به دودکش ندارد به همین دلیل در کانکس های بین راهی یا نگهبانی به عنوان تامین کننده گرمایش آبگرم و محیط را انجام میدهد. طراحی و ساخت پکیج برقی به دو مدل زمینی و دیواری میباشد به گونه ای که پکیج های دیواری به دلیل ابعاد و اندازه کوچک امکان نصب به صورت دیواری در محیط را دارند یعنی اگر مورد استفاده در ویلا باشد میتوان در آشپزخانه یا بین تو کابیت نصب و راه اندازی شود پکیج دیواری برقی به دلیل داشتن المنت برای گرمایش محیط ، کارکردی کاملا بی صدا دارند. گروه آلپ صنعت اولین تولید کننده پکیج در ایران بشمار می آید که توانسته است به عنوان برترین تولید کننده پکیج برقی دیواری در ایران به حساب آید.

پکیج دوگانه سوز

پکیج های دوگانه سوز به صورت زمینی در ظرفیت های بالا تولید میشود زیرا بهترین گزینه برای محیط هایی میباشد که ابعاد زیادی دارند و باید به عنوان یک سیستم گرمایش مرکزی از پکیج دوگانه استفاده کنند . برای نصب و راه اندازی نیازی به محیط دارد و از در محیط آپارتمانی استفاده شود باید به هر واحد لوله کشی انجام شود. سوخت این مدل از پکیج ها گاز و گازوئیل میباشد که با استفاده از مشعل احراق در داخل پکیج انجام میشود و آب سرد تبدیل به آبگرم میشود. حتی این مدل از پکیج ها دارای دودکش هستند.

پکیج دوگانه سوز

پکیج دوگانه سوز که به نام پکیج دوگانه سوز زمینی معروف است در ظرفیت های متفاوت تولید میشود و تنها تفاوتی که با پکیج دوگانه سوز دارد نوع سوخت آن میباشد زیرا در پکیج سه گانه سوز کارکرد دستگاه با دو سوخت و یک جریان الکترونیکی امکان پذیر میباشد به این گونه که در مواقعی که گاز قطع میباشد و گازوئیل در دسترس نیس کارکرد دستگاه با استفاده از برق انجام میشود. این مدل از پکیج ها مجهز به المنت و مشعل میباشد و دارای دودکش هستند.

پکیج گازی دیواری

پکیج گازی به صورت دیواری تولید و به نام آبگرمکن دیواری نیز معروف است ولی اگر به صورت کامل نگاه کنیم آبگرمکن فقط تامین کننده گرمایش آب است ولی پکیج به امکان تامین گرمایش محیط را با استفاده از رادیاتور و گرمایش از کف بر عهده دارد.

منبع : آلپ صنعت